Uwaga na oszustów!
Dwoje mieszkańców powiatu działdowskiego padło ofiarami oszustów internetowych. Jeden z pokrzywdzonych przesłał kody BLIK za pośrednictwem komunikatora internetowego, drugi otworzył link z wiadomości email, gdzie oszust uzyskał dostęp do jego konta. W wyniku działania sprawców pokrzywdzeni utracili swoje oszczędności.
We wtorek (2.12.2025 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie wpłynęło zawiadomienie od mieszkańca powiatu działdowskiego, który otrzymał wiadomość za pośrednictwem komunikatora internetowego z prośbą o podanie kodów BLIK celem realizacji płatności za zakupy. Wprowadzony w błąd 24-latek sądząc, że koresponduje z osobą znajomą, przesłał kody BLIK, po czym sprawca wykonał trzy operacje płatnicze na jego szkodę. Z konta zawiadamiającego zniknęły pieniądze w łącznej kwocie 3400 zł.
Z kolei drugi z pokrzywdzonych otrzymał wiadomość e-mail z linkiem, po kliknięciu którego wyświetliła się strona łudząco przypominająca stronę banku, gdzie po podaniu danych logowania przez zawiadamiającego, sprawca uzyskał dostęp do jego konta i dokonał kilku przelewów. W wyniku działania oszusta 72-latek stracił 12400 złotych.
Przypominamy, jeśli ktoś wysyła wiadomość za pośrednictwem komunikatora, poczty e-mail czy dzwoni podając się np. za pracownika banku, doradcę finansowego czy kogo tam jeszcze, a w tle pojawiają się pieniądze, natychmiast powinna zapalić się nam czerwona lampka. Każda taka sytuacja wymaga weryfikacji z naszej strony. Nigdy nie należy wykonywać żadnych transakcji, generować i podawać kodów do zatwierdzenia przelewu, a tym bardziej otwierać podejrzanych linków i instalować aplikacji czy programów, które wskazuje nam osoba dzwoniąca lub pisząca do nas, a my tak naprawdę nie wiemy, kim dokładnie jest. Jeśli osoba podaje się za znajomego, członka rodziny, pracownika banku, zadzwońmy do tej osoby czy do banku i upewnijmy się, czy aby na pewno przed chwilą do nas pisała lub dzwoniła.
Nie wykonuj żadnych niesprawdzonych przelewów
Nie podawaj kodów BLIK
Nie podawaj danych dostępowych do konta
Nie instaluj zalecanych przez rozmówcę programów i aplikacji
Nie otwieraj linków przesyłanych w wiadomości e-mail czy sms
Każdą podejrzaną sytuację dotycząca twojego konta zgłoś do swojego banku i na Policję. Bądź czujny i nie daj się oszukać!