Fałszywy pracownik banku i utrata 5000 złotych
Dzwoni pracownik banku i nakłania cię do wygenerowania kodów blik celem uwierzytelnienia konta informując, że ktoś zaciągnął na Ciebie pożyczkę? Zanim cokolwiek zrobisz, zastanów się, czy to nie oszustwo. Zadzwoń do swojego banku i zapytaj, czy środki zgromadzone na Twoim koncie są zagrożone.
W poniedziałek (20.10.2025 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie wpłynęło zawiadomienie od miejscowej mieszkanki, która padła ofiarą oszustwa. Z kobietą skontaktował się pracownik banku z informacją, że ktoś wziął na nią kredyt i trzeba zabezpieczyć środki pieniężne z konta. Nakłonił 28-latkę do wygenerowania kodów blik celem uwierzytelnienia tzw. bezpiecznego konta. W wyniku tego działania pokrzywdzona straciła 5000 złotych.
Kolejny raz apelujemy o ostrożność w kontaktach przez telefon. gdy dzwoni do nas osoba, podająca się czy to za pracownika banku, policjanta, maklera giełdowego czy członka rodziny, a w rozmowie pojawia się wątek pieniędzy. Nie ulegajmy presji czasu i emocjom. Nie wierzmy rozmówcy, gdy twierdzi, że na nasze dane ktoś próbował wziąć kredyt lub pożyczkę i nasze pieniądze są zagrożone. Najważniejszy jest zdrowy rozsądek i spokój. Zanim cokolwiek zrobimy, rozłączmy się z dzwoniącym, a następnie sami zadzwońmy do danej osoby czy instytucji i upewnijmy się w rozmowie z nią, czy to na pewno ona przed chwilą dzwoniła do nas i rozmawiała o pieniądzach. Nigdy nie podawaj przez telefon swoich danych osobowych i dostępowych do konta, w tym loginu, hasła, kodów do realizacji transakcji.