Oszukany na „znajomego” z portalu społecznościowego stracił 1000 złotych
Oszuści podszywają się pod znajomych z portali społecznościowych, kontaktują się z ofiarą i wysyłając wiadomość sms lub poprzez komunikator internetowy, proszą o kod BLIK, celem realizacji płatności. Ofiara ufając, że pomaga „znajomej/mu”, przesyła kod BLIK, a z jej konta znikają pieniądze. W takiej sytuacji znalazł się mieszkaniec Lidzbarka i stracił 1000 złotych.
We wtorek (2.09.2025 r.) z mieszkańcem Lidzbarka skontaktował się znajomy za pośrednictwem komunikatora społecznościowego, gdzie za pomocą wiadomości tekstowej poprosił go o wygenerowanie i podanie kodów blik w celu zapłaty za zamówienie. 24-latek chcąc pomóc koledze przekazał kody blik w wyniku czego z jego konta zostały pobrane środki w kwocie 1000 złotych. Odbiorcą nie był jednak znajomy z portalu, a oszust, który przejął jego konto i się pod niego podszywał. Młodzieniec został oszukany.
Policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem płatności mobilnych. Oszustwa na BLIK to nadal popularna metoda wśród przestępców internetowych. Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego, prosi o pilną pomoc finansową. Aby zrealizować swój cel, namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”. Po przekazaniu kodu i skontaktowaniu się z rzekomym znajomym najczęściej okazuje się, że nie był to żaden znajomy, tylko oszust, któremu przekazaliśmy bezpowrotnie nasze pieniądze.