Aktualności

Oszukany na pracownika banku, stracił 10000 złotych

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników banku, oferujących rzekomą pomoc przed zagrożeniem związanym z utratą pieniędzy z konta, namawiającymi do przelewania pieniędzy na tzw. bezpieczne konta. Mieszkaniec gminy Lidzbark uwierzył i stracił 10000 złotych.

W czwartek (27.03.2025 r.) do mieszkańca gminy Lidzbark zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował go, że z jego konta został pobrany kredyt. Aby uchronić swoje oszczędności, zgodnie z poleceniem mężczyzna pojechał do jednego z banków na terenie Lidzbarka, skąd pobrał pieniądze w kwocie 50000 złotych. Następnie udał się pod wpłatomat, za pomocą którego przy wykorzystaniu podawanych przez sprawcę kodów blik, miał wpłacić pieniądze na tzw. bezpieczne konto. Informację o zdarzeniu przekazała lidzbarskiej Policji siostra pokrzywdzonego. Policjanci zastali 62-latka przy wpłatomacie. Mężczyzna wpłacił już 10000 złotych na wskazane przez rzekomego pracownika banku konto. Funkcjonariusze uniemożliwili mu dalszą wpłatę pieniędzy, dzięki czemu udało się uratować pozostałe 40000 złotych, które pokrzywdzony zamierzał przelać oszustowi.

Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem. W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Nie należy również dokonywać wpłat za pośrednictwem wpłatomatu poprzez wpisywanie kodów BLIK, podawanych przez rzekomego pracownika banku. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani zainstalowanie aplikacji, czy przelanie pieniędzy na wskazane konto. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji), upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni, podając się za pracownika banku, faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia, czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji najlepiej powiadomić Policję.

Przestrzegamy!

Jeśli otrzymałeś prośbę o „pożyczkę” i podanie kodu blik, rzekomy pracownik banku prosi Cię o podanie danych osobowych i dostępowych do konta przez telefon lub zainstalowanie aplikacji bądź przelanie pieniędzy na wskazane konto, a może dostałeś link z dopłatą do przesyłki lub link z potwierdzeniem wpłaty za zakupiony przedmiot – NIE DZIAŁAJ POCHOPNIE!

Zasady ostrożności są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

- nie przekazujemy pieniędzy obcym osobom;

- nie przlewamy pieniędzy na podane przez obce osoby numery kont;

- nie podajemy nikomu danych logowania na nasze konta bankowe;

- nie przekazujemy obcym osobom kodów do płatności mobilnych.;

- nie klikamy w przesyłane niesprawdzone linki;

- nie instalujemy żadnych aplikacji i programów, polecanych przez rzekomego pracownika banku czy policjanta.

Powrót na górę strony