Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Myślała, że pomaga synowej. Straciła blisko 10 tysięcy złotych.

Blisko 10 tysięcy złotych straciła 61-latka, która myślała, że pomaga synowej, a w rzeczywistości pieniądze przekazała oszustom. Apelujemy o weryfikowanie próśb o przelew pieniędzy nawet, gdy proszą nas o to członkowie rodziny.

Do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie zgłosiła się 61-letnia kobieta, która poinformowała, że została oszukana przez osobę podającą się za jej synową. Kobieta otrzymała wiadomości z nieznanego numeru telefonu. Z treści wiadomości pokrzywdzona wywnioskowała, że pisze do niej synowa, która poinformowałam ją, że ma uszkodzony telefon komórkowy. Po wymianie kilku wiadomości osoba ta poprosiła o pomoc w zakupie nowego telefonu, oraz na uregulowanie płatności na rachunki,  na co 61-latka zgodziła się. Po czym na telefon  kobiety oszuści przesłali nr konta na który ma przelać pieniądze. Kobieta zgodnie z instrukcją oraz myśląc,  że pomaga synowej wykonała sześć  przelewów na wskazane konto. Kiedy kobieta skontaktowała się z synowa już tą prawdziwą okazało się , że nie ona zwracała się o pożyczkę. Wówczas 61-latka zrozumiała , że padła ofiarą oszustów.


APELUJEMY O OSTROŻNOŚĆ I ROZWAGĘ!
Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych czy członków rodziny i prośba o pożyczkę. Aby nie paść ofiarą oszustów  radzimy weryfikować czy ta wiadomość jest prawdziwa. Najpierw skontaktujmy się z nimi na stary znany nam nr telefonu i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują pomocy. 

NIE PODAWAJ kodu BLIK drogą elektroniczną nikomu, kto do ciebie napisze lub zadzwoni przez komunikator, czy portal społecznościowy. Każdą prośbę o udostępnienie kodu BLIK przez znajomych czy rodzinę potwierdź, dzwoniąc do tej osoby. Nie udostępniaj kodu, nim nie zadzwonisz i nie upewnisz się, że pomagasz właściwej osobie.
Każdą płatność internetową realizuj samodzielnie, wchodząc na stronę swojego banku lub poprzez aplikację mobilną. Nigdy nie przekazuj kodu BLIK rzekomemu sprzedawcy, bo nie wiesz, kto tak naprawdę jest po drugiej stronie.

Jeżeli padłeś ofiarą przestępstwa wyłudzenia na BLIK, albo innej dowolnej metody (np. podesłany link do realizacji płatności, przekierowujący na stronę banku), to niezwłocznie zgłoś sprawę do swojego banku i na policję. Czytaj dokładnie komunikaty, które otrzymujesz. Wiele instytucji, banków czy portali internetowych przestrzega przed wyłudzaniem pieniędzy przez cyberoszustów. 

Powrót na górę strony