Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Przekazała kody Blik. Straciła 1000 złotych

Mieszkanka Działdowa chciała sprzedać rower stacjonarny. Celem potwierdzenia rzekomej wpłaty pieniędzy przez kupującego, przekazał mu dwa kody BLIK. Z jej konta zniknęło 1000 złotych.

W sobotę (23.11.2024 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie zgłosiła się mieszkanka Działdowa, która padła ofiarą oszustwa na kod BLIK. Kobieta wystawiła na internetowym portalu sprzedażowym ofertę sprzedaży roweru stacjonarnego. Osoba zainteresowana zakupem sprzętu, poprosiła o wygenerowanie przez pokrzywdzoną dwóch kodów BLIK, celem potwierdzenia rzekomej wpłaty pieniędzy na jej konto za zakupiony rower. 31-latka przekazała kody, a sprawca wypłacił z jej konta kwotę 1000 złotych. Kobieta padła ofiarą oszustwa.

Kolejny raz apelujemy o rozwagę podczas realizacji transakcji przez internet i przy wystawianiu rzeczy na sprzedaż na internetowych portalach sprzedażowych. Pamiętajmy, by nigdy nie potwierdzać wpłaty pieniędzy przez rzekomego kupca przy użyciu kodów BLIK. Jeśli ktoś prosi nas o wygenerowanie kodów, celem potwierdzenia wpłaty pieniędzy na nasze konto, to można być bardziej niż pewnym, że to oszustwo. Jakiekolwiek działania na koncie bankowym wykonujmy z własnego poziomu, poprzez samodzielne zalogowanie się do konta w aplikacji lub na stronie naszego banku i sprawdzenie ewentualnego wpływu pieniędzy, jeśli nabywca rzeczy zapewnia nas, że wpłacił nam pieniądze. Nigdy nie podawaj kodów do realizacji płatności obcym osobom, bo nie wiesz, kto jest po drugiej stronie ekranu. Dotyczy to również sytuacji, gdy osoba pisze do nas za pośrednictwem komunikatora internetowego, podając się np. za kogoś z naszych znajomych lub bliskich i prosi o podanie kodu, do zapłacenia za np. zakupy. Każda taka prośba powinna być poprzedzona naszym telefonem i potwierdzeniem w rozmowie telefonicznej lub na żywo, czy dana osoba prosiła nas o wsparcie finansowe. Bądź czujny i nie daj się oszukać!

Powrót na górę strony