Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Stracił 44 000 złotych. Uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku

Policja, niemal codziennie, ostrzega przed oszustami podającymi się za pracownika banku, znajomego z portalu społecznościowego czy policjanta. Mimo to nadal nie brakuje osób, które dają się oszukać i tracą bardzo duże kwoty pieniędzy, przelewając je na wskazane przez dzwoniących konta.

W czwartek (28.03.2024 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie zgłosił się 34-letni mieszkaniec gminy Działdowo i poinformował, że około południa zadzwoniła do niego kobieta podająca się za pracownika banku z informacją, że jego pieniądze są zagrożone. Zgłaszający został przełączony podczas rozmowy do mężczyzny, który nakłonił go do wypłaty gotówki z bankomatu za pośrednictwem kodów BLIK. Następnie 34-latek otrzymał kody BLIK od osoby podającej się za pracownika banku, za pośrednictwem których dokonał wpłaty gotówki do bankomatu. Po wpłaceniu pieniędzy okazało się, że cała kwota 44 000 złotych nie trafiła na konto zgłaszającego tylko na inne konto. Mężczyzna został oszukany.

Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem. W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani zainstalowanie aplikacji czy przelanie pieniędzy na wskazane konto. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji), upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni, podając się za pracownika banku, faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji najlepiej powiadomić policję.

Powrót na górę strony